Tisoč in eno vprašanje kaj naj si pripravim za zajtrk

“Oh spet ta zajtrk! Kaj naj jem?!”

 

 

Drage moje, se vam to vprašanje poraja vsak dan, ko vas budilka izstreli iz postelje? Kaj jesti za zajtrk? Vam to na dnevni bazi povzroča stres? Tudi meni ga je in namesto, da bi zjutraj, ko se zbudim, uživala čisto tako kot nam to prikažejo v kakšni reklami za kosmiče ali pa pašteto – saj veš – tista idila, ko sediš z zajtrkom v roki, opazuješ naravo in poslušaš ptičje petje… no, raje pritisniva pavzo v tem filmu. Kar zdaj.

Pritisni gumb za pavzo…

 

Kruta realnost je, da drvimo po kuhinji, vse frči okrog nas, nato pa se še jezimo, ker nimamo NIČ pametnega v hladilniku za zajtrk – nekako podobna zgodba z oblekami, ko nimamo nič pametnega za obleči. Tole je nekako malo bolj realna slika večine nas, ki se zjutraj borimo z mlini na veter, kaj si na hitro pripraviti in “zmetati” vase, ker smo tako ali tako že v časovni stiski in z eno nogo že na delovnem mestu.

 

“Ne vem kaj naj jem… nimam idej.”

 

Vse TO drage moje nam povzroča nenormalen stres. Stres pa je tudi eden od dejavnikov zakaj se ljudje redimo, ali pa si uničujemo zdravje. Če sem čisto odkrita, sem ta stres še nedolgo nazaj (kakšne 3 leta nazaj) povzročala tudi sama sebi. Kaj to pomeni? Pretirano sem se ubadala s tem KAJ in KOLIKO pojem. Obsesivno sem si tehtala obroke, da ja ne bi prekoračila tistega grama ogljikovih hidratov in po drugi strani, da ne bi delala prevelikega deficita z beljakovinami in maščobami, ker pač tako učijo mediji, poznavalci – da ta dieta je pa res najboljša.

 

Naj se na hitro dotaknem besede DIEta. Ko pogledam sestavo te za moje pojme grozne besede, me kar strese. V njej lahko najdem besedo DIE, katere pomen je UMRETI, če prevedem iz ang. jezika. Zakaj bi želel človek biti na nečem, kar ne spodbuja ŽIVLJENJA? Namen hrane je, da nam služi kot vir energije katero potrebujemo za preživetje. Torej HRANA = ENERGIJA = ŽIVLJENJE, in zakaj za vraga bi si želela povzročati stres in s tem počasno prikrito “umiranje” z dietiranjem. Si dojela point? To je bil moj prvi klic za dobro jutro, ko sem pričela z delom s tujino, ki je kar se prehranjevanja tiče nekaj korakov pred nami.

 

Pojdiva korak nazaj 🙂 ti jutranja priprava zajtrka povzroča stres? Veliko vadečih me na vadbah in pri osebnih treningih ogovori s stavkom: “Tina, jaz res ne vem kaj naj jem… nimam idej! Kako tebi uspe jesti tako dobro in raznoliko?” Kako? Plan za naslednji dan si naredim že večer prej. Preprosto. Naj ti zaupam, da si kalorij ne štejem več, jem po občutku. Skrivnost je v tem, da prenehaš z nalaganjem hrane v usta malo pred tistim, ko bi pa lahko naredil še grižljaj ali dva – saj veš… takrat, ko so tvoje oči še vedno lačne, želodec pa je že zdavnaj poln.

 

Načeloma jem vse, se ne držim nobene diete (ne te in ne one, ker je to pač zdaj in). Sama sem mnenja, da nekomu morda ustreza nek način prehranjevanja, spet drugemu ne. Ljudje smo različni in tudi kar se tiče prehranjevanja – nismo vsi na istem “prebavnem traktu”. Drugačnost. Bolj kot kompliciramo, bolj se vrtimo v nekem začaranem krogu, kjer se nič ne premakne. Keep it simple, pravim. In tudi zato sem se odločila, da ti danes predstavim enega od svojih zajtrkov, ki ne le da je okusen, je tudi zdrav. Za vse ljubitelje “pudinga” je tukaj puding iz chia semen.

PUDING IZ CHIA SEMEN S SADJEM IN OREŠČKI

 

 

Zakaj chia semena?

Chia semena so namreč eden najboljših virov omega 3-maščobnih kislin (60 odstotkov vseh maščob v semenu), ki nam jih običajno v telesu primanjkuje in so pomembne za delovanje krvožilnega sistema, preprečevanje krvnih strdkov in za pravilno delovanje celic. Poleg tega vsebujejo dvakrat več beljakovin kot druga semena in žita, bogata pa so še z antioksidanti, kalijem, železom in vitamini A, D, K, E in B. Kljub vsemu pa z njimi ne gre pretiravati. Priporočljiva dnevna mera je 30 gramov, saj lahko zaradi visoke vsebnosti vlaknin prekomerno uživanje povzroči težave z želodcem.

 

In kako si sama pripravim ta obrok? Preprosto.

Večer prej si v posodico nasujem 2 jušni žlici chia semen, jih prelijem s kokosovim mlekom in vse to čez noč postavim v hladilnik. Chia semena čez noč nabreknejo in proizvedejo želatinasto snov, ki pa nas nasiti. Naslednje jutro puding vzamem iz hladilnika, ga obložim z jagodičevjem in kakšno drugo vrsto sadja. Vse to pa posujem z oreščki. Sama najraje uporabljam mandlje – že oluščene in narezane na koščke. Po želji si dodajte katerokoli drugo sadje, lahko pa dodate tudi ovsene kosmiče (tudi eno noč prej, da se razmočijo). Dodate lahko tudi cimet, ingver.

 

Pa dober tek!

 

V naslednjem prispevku sem odločila, da za vas drage dame pripravim

top 5 vaj za čvrste trebušne mišice.

 

Prejšnji teden smo obdelale zadnjico – klik TUKAJ 

 

 

Želim ti veliko slastnih zajtrkov s chia semeni.

Tvoja trenerka Tina Gaia

 

 

 

Comments

comments